Scanomed - Nukleráis medicina központok

Tippek a téli egészségvédelemre

Télen gyakrabban betegszünk meg, gyengül az immunrendszerünk, sőt a hangulatunk is komorabb, ami szintén hatással lehet egészségügyi állapotunkra. Az alábbi néhány fontos tanácsot szem előtt tartva azonban elkerülhetjük a hideg idő okozta kellemetlenségeket és extra löketet adhatunk egészségünk megőrzésének.

Táplálkozás

Téli étrendünkben figyeljünk a rendszerességre! A zord reggel ne múljon el néhány falat és egy-két korty (meleg) ital nyugodt elfogyasztása nélkül. Ajánlottak a gyümölcslevesek, zöldséges köretek, könnyű, grillezett, teflonban sült húsok: csirkemell, hal, sovány sertéshús, mellé saláta, savanyúság, savanyú káposzta.

Fontos tehát, hogy együnk minden nap gyümölcsöt és zöldséget, hogy szervezetünk fel legyen töltve vitaminokkal, ásványi anyagokkal. A rostok hozzájárulnak az anyagcsere egészséges működéséhez.

Vigyázat, depresszió veszély!

Télen sokan szenvednek a fény hiánya miatt, hiszen ilyenkor megváltozik hormonális háztartásunk. A fénymennyiségtől függ a melatonin hormon aktivitása, amely a hangulatért felelős szerotonin hormon szintjére hat. A hangulatváltozás tünetei érzékenyeknél és szélsőséges esetben a depresszió kategóriájába tartoznak. Figyeljünk oda és kerüljük a stresszt amennyire lehet. Mozduljunk ki a rossz idő ellenére is, mozogjunk rendszeresen és töltsük társaságban szabadidőnket.

A bőr és haj egészsége

A legfontosabb a haj esetében az időjárás viszontagságaitól való védelem. A szobák száraz melege és a nyirkos hideg szél, egyaránt szárítja, igénybe veszi a bőrt. Ha tartósan a szabadba készülünk, kicsit zsírosabb krémet kenjünk, éjszakára a jól felszívódó hidratálók valók, amelyek nem akadályozzák a bőr légzését. Bőrünket és körmünket időnként vegyük szemügyre, mert akár száraz, akár foltos, az vitaminhiányt jelezhet.

Ügyeljünk az öltözködésre!

A sapka és kalap viselése nemcsak a közvetlen védelem miatt fontos, hanem azért is, mert a fejbőrön keresztül történik az egész test hőleadásának harmada.

Fontos a higiénia!

Ősszel és télen különösen fontos, hogy hazaérkezve, illetve étkezések előtt mossunk kezet meleg, szappanos vízzel. Így elkerülhetjük a garatgyulladást, náthát, influenzát, valamint egyes emésztőrendszeri fertőzéseket okozó baktériumok és vírusok támadását. Nagyon praktikusak a kis kiszerelésű folyékony kézfertőtlenítők vagy kézfertőtlenítő kendők, amelyek könnyen elférnek a táskában, így bárhová magával viheti őket.

Aludjunk eleget!

A tartós alváshiány gyengíti az immunrendszert, növeli a magas vérnyomás kockázatát, hosszú távon elhízáshoz és az öregedési folyamatok felgyorsulásához is vezethet.

 

Ügyeljünk tehát arra, hogy télen valamivel több figyelmet szenteljünk egészségünk megőrzésére! Kicsivel több vitamin bevitellel, rendszeres táplálkozással és meleg öltözettel, máris kiküszöböltünk számos lehetséges problémát.

 
diagnosztikaBetegségekvizsgálatkérés